Tijd | Activiteit | Uitleg |
---|---|---|
07:30-08:30 | Ontvangst van de kinderen | De kinderen komen binnen, jassen en schoenen uit. Afscheid nemen van papa of mama. Nadat de handen gewassen zijn, gaan we naar de kamer. Eventueel nog even zwaaien naar papa of mama. De kinderen mogen vrij spelen terwijl we wachten op de andere kinderen. |
08:30-09:30 | Vrij spel of groepsactiviteit |
|
09:30-09:45 | Leeractiviteit | De kinderen kiezen een puzzel of spel uit aan tafel, zodat ik het fruit kan klaar maken. |
09:45-10:15 | 10-uurtje | De kinderen zitten met de gastouder aan tafel en eten fruit en drinken een beker water of thee. Hierbij praten we met elkaar of ik lees een verhaaltje voor. |
10:15-10:25 | Verschonen 1 | Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij. |
10:25-11:15 | Knutselactiviteit, buiten spelen of een combinatie |
|
11:15-11:30 | Opruimen en handen wassen | Al het materiaal opruimen en daarna handen wassen. |
11:30-12:00 | lunch | de kinderen zitten met de gastouder aan tafel en eten brood en drinken een beker water, thee of melk. Na afloop wassen we weer handen. |
12:00-12:10 | Verschonen 2 | Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij. |
12:30-14:30 | Slapen, vrij spelen of leeractiviteit | de kinderen die nog slapen gaan naar bed toe. De andere kinderen kunnen zelf spelen of ik bied een activiteit aan die de kleintjes niet kunnen of mogen. Een voorbeeld hierbij: prikken of spelen met (strijk)kralen |
14:30-15:00 | Verschonen 3 | Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij. |
15:00-15:15 | 15-uurtje | De kinderen zitten met de gastouder aan tafel en eten een biscuitje, fruit of groente en drinken een beker ranja, water of thee. |
15:15-16:30 | Groepsactiviteit |
|
16:15-16:45 | Verschonen 4 | Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij. |
16:45-18:00 | Afscheid van de kinderen | kinderen worden opgehaald, jassen en schoenen weer aan. De kinderen nemen afscheid van elkaar. De kinderen die nog blijven spelen nog even verder tot ook zij weer naar huis gaan. |
Uiteraard hebben baby`s hun eigen ritme en volg ik het ritme van thuis. Bij dreumesen kijken we samen wanneer het kindje eraan toe is om mee te gaan in het hierboven beschreven ritme. |