Dagindeling


TijdActiviteitUitleg
07:30-08:30Ontvangst van de kinderenDe kinderen komen binnen, jassen en schoenen uit. Afscheid nemen van papa of mama. Nadat de handen gewassen zijn, gaan we naar de kamer. Eventueel nog even zwaaien naar papa of mama. De kinderen mogen vrij spelen terwijl we wachten op de andere kinderen.
08:30-09:30Vrij spel of groepsactiviteit
  • Zelf boekjes lezen of gastouder leest een verhaal voor
  • Met duplo iets bouwen
  • Dansen
  • Muziek maken
  • Vrij spel
09:30-09:45LeeractiviteitDe kinderen kiezen een puzzel of spel uit aan tafel, zodat ik het fruit kan klaar maken.
09:45-10:1510-uurtjeDe kinderen zitten met de gastouder aan tafel en eten fruit en drinken een beker water of thee. Hierbij praten we met elkaar of ik lees een verhaaltje voor.
10:15-10:25Verschonen 1Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij.
10:25-11:15Knutselactiviteit, buiten spelen of een combinatie
  • De gastouder heeft een knutselactiviteit bedacht die we met alle kinderen kunnen doen of de kinderen mogen zelf iets bedenken
  • Buiten spelen als het heel erg mooi weer is of het zal de dagen erna gaat regenen dan laten we de knutselactiviteit zitten en gaan we naar buiten.
  • Tuinieren: we zaaien plantjes en zorgen ervoor.
11:15-11:30Opruimen en handen wassenAl het materiaal opruimen en daarna handen wassen.
11:30-12:00lunchde kinderen zitten met de gastouder aan tafel en eten brood en drinken een beker water, thee of melk. Na afloop wassen we weer handen.
12:00-12:10Verschonen 2Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij.
12:30-14:30Slapen, vrij spelen of leeractiviteitde kinderen die nog slapen gaan naar bed toe. De andere kinderen kunnen zelf spelen of ik bied een activiteit aan die de kleintjes niet kunnen of mogen. Een voorbeeld hierbij: prikken of spelen met (strijk)kralen
14:30-15:00Verschonen 3Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij.
15:00-15:1515-uurtjeDe kinderen zitten met de gastouder aan tafel en eten een biscuitje, fruit of groente en drinken een beker ranja, water of thee.
15:15-16:30Groepsactiviteit
  • De gastouder heeft een knutselactiviteit bedacht die we met alle kinderen kunnen doen of de kinderen mogen zelf iets bedenken
  • Muziek maken
  • Dansen
  • Spelletjes doen
  • Buiten spelen
  • Vrij spelen, de bso kinderen vinden zelf spelen na een dag school ook fijn.
16:15-16:45Verschonen 4Schone luier voor de kinderen die niet zindelijk zijn. Kinderen die eraan toe zijn mogen op het potje/wc proberen en krijgen daarna een schone luier. De grote kinderen gaan zelf naar het toilet. Als het nodig is dan help ik ze hierbij.
16:45-18:00Afscheid van de kinderen kinderen worden opgehaald, jassen en schoenen weer aan. De kinderen nemen afscheid van elkaar. De kinderen die nog blijven spelen nog even verder tot ook zij weer naar huis gaan.
Uiteraard hebben baby`s hun eigen ritme en volg ik het ritme van thuis.
Bij dreumesen kijken we samen wanneer het kindje eraan toe is om mee te gaan in het hierboven beschreven ritme.